Гра – це стежинка до джерела дитячої думки і творчості. Гра – провідна діяльність дітей дошкільного віку, саме в ній діти так швидко у доступній формі оволодівають знаннями та уявленнями про оточуючий світ, вчаться використовувати їх на практиці і виявляють свою самостійність. Розвиваючі ігри, в нашому контексті, – це дидактичні ігри, що спрямовані на формування і розвиток у дошкільників елементарних логічних операцій. Можуть бути словесними, з використанням наочності, реальних об'єктів та явищ природи. Наприклад: "Ключове слово" Дорослий називає узагальнююче слово, дитина добирає конкретні назви, можна навпаки. Таким чином ми вчимо дітей класифікувати, називати одну групу предметів одним словом, поєднавши їх за спільною властивістю. (Птахи – дятел, ластівка, горобець; або навпаки – короп, щука, сом – хто це? назвіть одним словом - риби). "Хто де живе" У нас є ряд тварин та ряд помешкань, діти повинні визначити господарів осель. (Пташка, лисиця, риба, бджола –акваріум, вулик, нора, гніздо). "Буває – не буває?" За допомогою цієї гри вчимо виявляти невідповідність явищ, виділяти нелогічні ситуації, помічати порушення у логіці подій. Пропонуємо дітям нісенітниці, в яких порушено зміст сезонних явищ, потрібно визначити помилку, пояснити чому так не буває. ( Взимку хлопчик йде купатися – це правда?; влітку випав сніг – це буває?; восени у лісі розквітли проліски – чи буває таке?). Цікаві ігри можна вигадати з природнім матеріалом. Восени можна назбирати плоди і насіння різних дерев – шишки, жолуді, каштани. Запропонуйте дитині співвіднести їх, знайти "господарів". Дуб - це батько жолудя, сосна – мама шишки тощо. Або, підбираємо ряд фруктів і овочів, пропонуємо дитині роз класифікувати їх, що росте в саду, що на городі, з чого можна зварити компот, а з чого борщ. | |
| |
Переглядів: 327 | |
Всього коментарів: 0 | |