Гра – це основний вид діяльності дітей дошкільного віку, метод дитини в пізнанні світу. Під час гри дитина вчиться спілкуватися з однолітками, підкорятися правилам, поступатися, доводити своє право у виборі гри. Причини, які спонукають дитину грати, – це, перш за все цікавість і потреба активно діяти.
Структура гри: |
Специфічні риси гри: |
Функції гри: |
- мета;
- мотиви;
- засоби реалізації;
- планомірні дії;
- результат.
|
- активний творчий характер;
- висока емоційна насиченість;
- гра – вільна і самостійна діяльність, що виникає за особистою ініціативою дитини.
|
- засіб виховання;
- форма організації навчання;
- форма організації виховання;
- метод і прийом навчання дітей.
|
Класифікація дитячих ігор
Творчі ігри |
Ігри з правилами |
Народні ігри |
1. сюжетно-рольові:
- сімейні;
- побутові;
- суспільні;
2. будівельно-конструктивні
3. ігри на теми літературних творів:
- драматизації;
- інсценування.
|
1. рухливі:
- великої, середньої, малої рухливості;
- сюжетні ігри з предметами;
- за переважанням основного руху (з бігом, стрибками тощо);
- ігри-естафети.
2. дидактичні ігри:
- словесні;
- з іграшками;
- настільно-друковані.
|
- забави
- рухливі
- дидактичні
- обрядові
|
Сучасна класифікація дитячих ігор
За станом готовності
- готові;
- збірно-розбірні;
- заготовки і напівфабрикати для іграшок-саморобок;
- набір різних матеріалів для створення іграшок-саморобок.
За видом сировини
- дерев’яні;
- пластмасові;
- металічні;
- з тканин;
- гумові;
|
- з паперу і картону;
- з кераміки, порцеляни і фаянсу;
- з дерев’яних матеріалів, пап’є-маше;
- з нових синтетичних матеріалів.
|
За розміром
- дрібні (від 3 до 10 см);
- середні (від 10 до 50 см);
- великогабаритні (відповідно до росту дитини в різні вікові періоди).
За функціональними властивостями
- прості, без рухливих деталей;
- з рухливими деталями, механічні (у тому числі із заводними та інерційними механізмами);
- гідравлічні;
- пневматичні;
- електрифіковані ( у тому числі електротехнічні, електромеханічні, радіофіковані, на електронній елементній основі);
|
- магнітні;
- електронні (на комп’ютерній основі);
- набори іграшок (або деталей), пов’язаних між собою з призначенням або функціональною ознакою;
- ігрові комплекти, поєднані спільною темою.
|
За художньо-образним вирішенням
- реалістичні;
- умовні;
- конструктивні.
|