Гра в дошкільному віці

Гра – це основний вид діяльності дітей дошкільного віку, метод дитини в пізнанні світу. Під час гри дитина вчиться спілкуватися з однолітками, підкорятися правилам, поступатися, доводити своє право у виборі гри. Причини, які спонукають дитину грати, – це, перш за все цікавість і потреба активно діяти.


Структура гри: Специфічні риси гри: Функції гри:
  • мета;
  • мотиви;
  • засоби реалізації;
  • планомірні дії;
  • результат.
  • активний творчий характер;
  • висока емоційна насиченість;
  • гра – вільна і самостійна діяльність, що виникає за особистою ініціативою дитини.
  • засіб виховання;
  • форма організації навчання;
  • форма організації виховання;
  • метод і прийом навчання дітей.

Класифікація дитячих ігор

Творчі ігри Ігри з правилами Народні ігри

1. сюжетно-рольові:

  • сімейні;
  • побутові;
  • суспільні;

2. будівельно-конструктивні

3. ігри на теми літературних творів:

  • драматизації;
  • інсценування.

1. рухливі:

  • великої, середньої, малої рухливості;
  • сюжетні ігри з предметами;
  • за переважанням основного руху (з бігом, стрибками тощо);
  • ігри-естафети.

2. дидактичні ігри:

  • словесні;
  • з іграшками;
  • настільно-друковані.
  1. забави
  2. рухливі
  3. дидактичні
  4. обрядові


Сучасна класифікація дитячих ігор


За станом готовності

  • готові;
  • збірно-розбірні;
  • заготовки і напівфабрикати для іграшок-саморобок;
  • набір різних матеріалів для створення іграшок-саморобок.

За видом сировини

  • дерев’яні;
  • пластмасові;
  • металічні;
  • з тканин;
  • гумові;
  • з паперу і картону;
  • з кераміки, порцеляни і фаянсу;
  • з дерев’яних матеріалів, пап’є-маше;
  • з нових синтетичних матеріалів.

За розміром

  • дрібні (від 3 до 10 см);
  • середні (від 10 до 50 см);
  • великогабаритні (відповідно до росту дитини в різні вікові періоди).

За функціональними властивостями

  • прості, без рухливих деталей;
  • з рухливими деталями, механічні (у тому числі із заводними та інерційними механізмами);
  • гідравлічні;
  • пневматичні;
  • електрифіковані ( у тому числі електротехнічні, електромеханічні, радіофіковані, на електронній елементній основі);
  • магнітні;
  • електронні (на комп’ютерній основі);
  • набори іграшок (або деталей), пов’язаних між собою з призначенням або функціональною ознакою;
  • ігрові комплекти, поєднані спільною темою.

За художньо-образним вирішенням

  • реалістичні;
  • умовні;
  • конструктивні.
Категорія: Гра дитини | Додав: karamanuch (2019-08-14)
Переглядів: 515 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar