Вони дають можливість забезпечити повноцінний пізнавальний розвиток зростаючої особистості. Комп'ютер, будучи найсучаснішим інструментом для обробки інформації, може служити і могутнім технічним засобом навчання і відігравати роль незамінного помічника у вихованні і загальному психічному розвитку дошкільників. Психологи відзначають: чим раніше дитина познайомиться з ПК, тим менше буде психологічний бар'єр між ним і машиною, тому що у дитини практично немає страху перед технікою. Чому? Так тому, що комп'ютер привабливий для дітей, як будь-яка нова іграшка, а саме так у більшості випадків вони дивляться на нього. У такий спосіб у них розвиваються такі важливі операції мислення як узагальнення і класифікація. Граючи на комп'ютері, дитина рано починає розуміти, що предмети на екрані - це не реальні речі, а тільки знаки цих реальних речей. Таким чином, у дітей починає розвиватися так звана знакова функція свідомості, тобто розуміння того, що є кілька рівнів навколишнього світу - це і реальні речі, і картинки, і схеми, і слова числа тощо. Заняття дітей на комп'ютері мають велике значення не тільки для розвитку інтелекту, але й для розвитку їхньої моторики. У будь-яких іграх, від найпростіших до складних, дітям необхідно вчитися натискати пальцями на визначені клавіші, що розвиває дрібну мускулатуру рук, моторику. Вчені відзначають, що чим більше ми робимо дрібних і складних рухів пальцями, тим більше ділянок мозку включається в роботу. Як і руки, дуже велике представництво в корі головного мозку мають і очі. Чим уважніше ми вдивляємося в те, над чим працюємо, тим більше користі нашому мозку. От чому так важливе формування моторної координації і координації спільної діяльності зорового і моторного аналізаторів, що з успіхом досягається на заняттях дітей на комп'ютерах. С пілкування з ПК викликає у дітей жвавий інтерес, спочатку як ігрова діяльність, а потім і як навчальна. Цей інтерес і лежить в основі формування таких важливих структур, як пізнавальна мотивація, довільні пам'ять і увага, і саме ці якості забезпечують психологічну готовність дитини до навчання в школі. Комп'ютерні ігри навчають дітей переборювати труднощі, контролювати виконання дій, оцінювати результати. Завдяки комп'ютеру стає ефективним навчання плануванню, контролю й оцінки результатів самостійної діяльності дитини через сполучення ігрових і неігрових моментів. Таким чином, комп'ютер допомагає розвинути не тільки інтелектуальні здібності дитини, але і виховує вольові якості, такі як самостійність, зібраність, зосередженість, посидючість, а також прилучає дитину до співчуття, допомозі героям ігор, збагачуючи тим самим його відношення до навколишнього світу. | |
| |
Переглядів: 259 | |
Всього коментарів: 0 | |