Наприкінці XX ст. — на початку XXI ст. комп'ютер став для дітей найулюбленішою іграшкою, порадником, навіть другом не залежно від віку. Комп'ютерні ігри захоплюють увагу дітей, приваблюють їх динамічними сюжетами, дають їм змогу жити гострими почуттями. Не секрет, що дедалі більше дітей просиджують за комп'ютером увесь час, забуваючи про радість спілкування з рідними, друзями, залишаючись наодинці з собою, не замислюючись ані про цінності життя, ані про своє майбутнє. Потрібно не забувати про фактори ризику, яким піддається дитина-користувач під час тривалого перебування за комп'ютером, а саме: • електромагнітне випромінювання; Щоб уникнути можливих небажаних наслідків взаємодії дитини з комп'ютером їх слід ураховувати з самого початку її ознайомлення з комп'ютером. По можливості батьки повинні влаштовувати ознайомлення дитини з комп'ютером під керівництвом фахівця, який має бути обізнаний із негативними наслідками взаємодії з електронними засобами (зокрема, із комп'ютерною залежністю). На жаль, сьогодні обмаль фахівців, які мали б змогу навчати дітей дошкільного віку комп'ютерній грамоті, тож їх роль відведена батькам. Добре, коли батьки мають уявлення про те, що тривале користування комп'ютером призводить до надмірного перевантаження дитини-дошкільника: фізичного, психічного, емоційного. • встановлювати собі термін закінчення гри, після завершення якого, незалежно від етапу гри, обов'язково вимкнути пристрій. Наприклад, канадські виробники дитячих розвивальних програм для дітей 4-6 років пропонують цікаві завдання, що розраховані на 7 хвилин активної роботи дитини з комп'ютером. Решта часу спрямована на реалізацію активних розвивальних ігор, малювання, аплікування, що пов'язані з комп'ютерними завданнями); Під час комп'ютерного дозвілля варто звертати увагу на інформаційні системи та розвивальні ігри, а не на ігри, що засновані на емоційному збудженні (автоперегони, зоряні війни, стрілялки тощо). Дуже корисно використовувати творчі завдання: • малювання за допомогою комп'ютерних програм; Батьки повинні цікавитись тим, як їх діти користуються комп'ютером, контролювати зміст ігор та програм, допомагати та підбадьорювати, коли дитина виконує нові та нестандартні завдання, обговорювати комп'ютерну рекламу та агресивні ігри (це сформує розуміння того, що є для них корисним та шкідливим). Найголовніше, що потрібно пам'ятати: дитина в подальшому повинна почуватися господарем комп'ютера, а не навпаки. | |
| |
Переглядів: 202 | |
Всього коментарів: 0 | |